Cesta na kole z východu na západ Česka 2015

Cesta napříč Českem z nejvýchodnějšího na nejzápadnější místo na kole - je to!!! V sobotu 18. 7. 2015, ve 13.00, jsem završil přejezd Česka na nádraží v Chebu. Cestu jsem načal dne 8. 7. 2015 v 13.45 hodin v Návsí za Třincem. Takže na cestě jsem byl 11 dní (z toho jeden den jsem odpočíval).

 

 

Odkud

Kam

Počet  km

Čas pohybu

Čas zastávek

Prům. jízdy

Prům. celk.

1

Návsí

Mosty u Jablunkova

27,3

2.31

1.28

10,6

6,8

2

Mosty u Jablunkova

Kopřivnice

76,8

6.13

3.49

12,3

7,5

3

Kopřivnice

Velká Bystřice

82,9

6.38

2.40

12.5

8,9

4

Velká Bystřice

Maletín

63,8

4.35

2.43

13,9

8,7

5

Maletín

Konopáč

108,0

7.51

4.20

13,8

8,9

6

Konopáč

Praha

96,0

7.00

2.18

14,1

10,3

Den odpočinku

7

Praha

 Vroutek

114,0

7.26

3.44

15,3

10,2

8

Vroutek

Sokolov

76,5

6.05

2.36

12,6

8,8

9

Sokolov

61,8

5.49

2.55

11,0

7,1

10

Cheb

44,7

3.13

2.02

13,9

8.5

Celkem                             752                                  

 

Najel jsem 752 km, denní průměr 75 km. Nejdelší etapa měřila 114 km, nejkratší 28 km.  Nejvyšší rychlost 59,2 km za hod. Nejvyšší bod – Javorová u hranice vojenského prostoru Doupov (758 m.n.m.). Úbytek hmotnosti – 2,5 kg.

Na svých cestách jsem se nesnažil vyjet za každou cestu všechny kopce. Kde to prostě nešlo, tak jsem slezl a kolo vedl či táhl (podle náročnosti stoupání). Nestyděl jsem se ani před ostatními cyklisty. Mimochodem ono nebyla vlastně před kým. Jejich četnost nebyla vysoká. Zvyšovala se vždy o víkendu a také podle místa, kudy jsem projížděl. Nejvíce cyklistů jsem potkal mezi Olomoucí a Mohelnicí a pak podél Ohře v Karlovarském kraji.

 

Základní poznatky:

  • opakované zjištění - značené dálkové cyklotrasy jsou v mnoha místech nevhodné pro dálkové cyklisty a tak je lepší jezdit po silnicích
  • opakované zjištění - platební kartu uplatníte jen výjimečně (především v obchodech ve větších městech, v několika místech je alespoň bankomat)
  • informace o ubytování jsou pravdivější na cedulích u silnic a ulic, než v příhraničí; údaje o ubytovacích kapacitách na veřejných zdrojích bývají aktuální
  • opakované zjištění - čím nižší cenová hladina ubytování a stravování, tím vlídnější obsluha
  • při dálkových jízdách na kole lze stihnout k návštěvě tak jeden turistický cíl za jeden den; je problém koordinovat průběh cesty s otevírací dobou cíle
  • lidé ve vnitrozemí zdraví méně, než v příhraničí

 

Přiložené soubory:
Deníkz jízdy na kole z východu na západ Česka 2015.pdf

 

 

 

Za poznáním

 


 

Odkazy

 

Městská kola a oblečení na ně, aneb "Je důležité jak na kole vypadám a ne jak rychle jedu!"

www.fashionbikes.cz   

 

Česká chuťovka - láska na první ochutnání

www.ceskachutovka.cz